2012. július 15., vasárnap

AntituningBox

A tuningbox fanok és imádók, kérem, hogy ne olvassák tovább a cikket. 

Egy VW PDTDI tulajdonosa teljesítmény csökkenésre panaszkodott. Az autó hibatárolója "üresen kongott", így ott nem találtunk semmi érdekeset. Mivel a "gyengébbnek érzem" tünet elég sok mindentől lehet, a hiányzó teljesítmény mértékétől függően, ezért az érzést a teljesítménymérő padon számokká formáltuk. Valóban, a teljesítmény valamivel a gyári megadott érték alatt volt, valamint szembetűnő volt még az autó fekete füstölése nagy terhelésen, alacsony fordulatszámnál.

A motortető felnyitása és a védőburkolat eltávolítása után egy ismerős forma tűnt fel, egy hőmérséklet becsapós tuning kütyü formájában. Igen, gondoltam, ez okozhatja a füstölést, de elvileg a teljesítmény hiányát azért nem. (Hiszen +30% teljesítmény növekedés, meg minden :-)). Tévedtem....
A "tuningbox" eltávolítása után következett az újabb mérés, amin még mi is meglepődtünk. Tuningbox nélkül az autó megközelítőleg hozta az elvárt gyári teljesítményt. A fejcsóváló szkeptikusoknak üzenem : NEM, nem tévedtem, először én is azt hittem, de nem.... (Többször le lett mérve)
A kisebb teljesítményt a tuningbox produkálta.
Kis keresgélés után megtaláltuk a megfelelő helyet a tuninbox számára és be is szereltük azonnal.

Ezután átírtuk az autó vezérlőegységét (Chiptuning), majd ismét lemértük. Végül a három mérési eredmény látható a képen.


A tuningbox pártiak megnyugtatására szeretném leszögezni: a cikkben említett eset NEM általánosan vonatkozik a tuningboxokra, a cikkben szereplő esetben valószínűleg meghibásodott a jobb oldali képen látható központi elektronika és ezért dolgozott a lóerők ellen.
Tájékoztatásul pedig, azt el kell mondani, hogy azért, mert a dobozkán ott van négy karika, vagy egyéb márkajelzés, az nem jelenti azt, hogy "Gyári Tuningbox". Mert olyan NINCS...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.